Ostoskori

VERKKOKAUPAN MYYNTIEHDOT

 

Verkkokaupan SIBERI SEEDER (jäljempänä Verkkokauppa) omistaa OÜ Siberi Seeder (Y-tunnus 11544236), jonka osoite on Mõnuka, Madise küla, Lääne-Harju vald, 76023, Harjumaa.

Myyntisopimuksen voimassaolo, tavara- ja hintatiedot

Myyntiehdot koskevat tavaroiden ostamista Verkkokaupasta.

Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on merkitty tuotteiden viereen. Hinnan lisäksi ostajalta veloitetaan toimituskulut. Kaikki verkkokaupassa myytävien tavaroiden hinnat on ilmaistu euroina.

Tavaran toimituskulut riippuvat toimitusosoitteesta ja -tavasta. Toimituskulut näkyvät ostajalle tilausta tehtäessä.

Tiedot tavarasta esitetään Verkkokaupassa suoraan tuotteen vieressä.

Tilauksen tekeminen

Tilataksesi tavaraa sinun on lisättävä haluamasi tuotteet ostoskoriin. Tilauksen tekemistä varten tulee täyttää pakolliset tietokentät ja valita sopiva tuotteiden toimitustapa. Sitten näyttöön ilmestyy maksun määrä, jonka voit turvallisesti maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • Viron pankkilinkit: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay
  • Visa/Mastercard korttimaksut
  • Suomen pankkilinkit: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki
  • Latvian pankkilinkit: Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor
  • Liettuan pankkilinkit: Swedbank, SEB ja Luminor

HUOM.! Jos maksat pankkilinkin kautta, muista napsauttaa pankkisivulla nappia „Takaisin kauppiaan sivulle“ („Tagasi kaupmehe juurde“).

OÜ Siberi Seeder on henkilötietojen rekisterinpitäjä, OÜ Siberi Seeder toimittaa maksujen suorittamista varten tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle, Maksekeskus AS:lle.

Maksunvälittäjänä toimii Maksekeskus AS. Maksaminen tapahtuu Verkkokaupan ulkopuolella turvallisessa ympäristössä – maksamalla pankkilinkillä kyseisen pankin turvallisessa ympäristössä tai maksamalla luottokortilla Maksekeskus AS turvallisessa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin. Myyntisopimus tulee voimaan, kun ostajan suorittama maksu on saapunut Verkkokaupan pankkitilille.

Verkkokaupan omistaja on henkilötietojen rekisterinpitäjä ja toimittaa maksujen suorittamista varten tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle, Maksekeskus AS:lle.

Jos tilattua tavaraa ei pystytä toimittamaan tuotteiden loppumisen tai muun syyn takia, ostajalle ilmoitetaan asiasta mahdollisimman pian ja maksettu rahasumma (toimituskulut mukaan lukien) palautetaan asiakkaalle välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.

Toimitus

Tilatut tuotteet toimitetaan seuraaviin maihin: EU:n jäsenvaltiot, Islanti, Norja, Sveitsi, Yhdistynyt kuningaskunta

Tilatun tavaran vastaanottamiseksi ovat ostajalla seuraavat vaihtoehdot: Viron postin (Omnivan) pakettiautomaatit, Viron postin postitoimistot, lähettipalvelu.

Tavaran toimituskuluista vastaa ostaja, asianmukaiset hintatiedot näkyvät kunkin toimitustavan yhteydessä.

Viron-sisäiset tilaukset toimitetaan ostajan määrittämään osoitteeseen pääsääntöisesti 7 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta. Toimitus Viron ulkopuolelle saattaa kestää 14 kalenteripäivää.

Joidenkin poikkeustapausten vuoksi pidätämme oikeuden toimittaa tavarat 45 kalenteripäivän kuluessa.

Peruuttamisoikeus

Tilauksen vastaanotettuaan ostajalla on oikeus peruuttaa Verkkokaupassa tehty sopimus 14 päivän kuluessa.

Peruutusoikeutta ei sovelleta, jos ostajana on oikeushenkilö.

14 päivän palautusoikeuden käyttämiseksi saa tilattuja tavaroita käsitellä vain siten kuin on tarpeen niiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi samalla tavoin kuin mikä on sallittua tavaran testaamiseksi fyysisessä kaupassa.

Mikäli tuotteita on käytetty muuhun tarkoitukseen kuin siihen, mikä on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi, tai jos tuotteissa esiintyy käytön tai kulumisen jälkiä, Verkkokaupalla on oikeus alentaa palautuksen määrää tuotteen arvon alenemista vastaavalla määrällä.

Tavaran palauttamiseksi on täytettävä palautushakemus, jonka lomake löytyy täältä ja lähetettävä se sähköpostiosoitteeseen info@siberiseeder.ee viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Paketin palautus Itellan verkkosivuilta:

  • Mene posti.fi-sivuston osoitteeseen https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti
  • Valitse Muut palautustavat > Palauta lähetystunnuksella >  ja noudata sivulla olevia ohjeita.
  • Syötä alkuperäisen paketin osoitekortista lähetystunnus, esim. JJFIxxxxxxxxxxxxxxxxx (alkuperäistä osoitekorttia ei tarvitse poistaa pakkauksesta).
  • Valitse sopiva lokerokoko palautukselle.
  • Etsi postin automaatti läheltäsi ja varaa se.
  • Järjestelmä luo palautuskoodin (Helposti-koodi) ja antaa sinulle pakettiautomaatin lokerotiedot.
  • Kirjoita pakkaukseen Helposti-koodi, nimesi ja puhelinnumerosi.
  • Vie paketti valittuun pakettiautomaattiin. 

 

Tuotteiden palautuskustannukset maksaa ostaja, ellei palautuksen syynä ole tilausta vastaamaton toimitus (esim. väärä tai viallinen tuote).

Ostajan on palautettava tuotteet 14 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä tai toimitettava todisteet siitä, että hän on toimittanut tuotteet kuljetusliikkeelle mainitun määräajan kuluessa.

Palautettujen tuotteiden vastaanottamisen jälkeen verkkokauppa palauttaa ostajalle välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamishakemuksen vastaanottamisesta, kaikki ostajalta sopimuksen perusteella saadut maksut.

Verkkokauppa voi kieltäytyä suorittamasta palautuksia, kunnes se on saanut takaisin sopimuksen kohteena olevan tuotteen tai kunnes ostaja on näyttänyt toteen, että hän on lähettänyt tuotteen takaisin, sen mukaan, kumpi tulee ensin.

Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa myyntitapahtuma ja vaatia ostajalta tuotteen palautusta, jos tuotteen hinta verkkokaupassa on vahingossa ilmoitettu huomattavasti pienempänä markkinahintaa.

Oikeus vaatimuksen esittämiseen

Verkkokauppa vastaa myymänsä tavaran epäasianmukaisuudesta tai puutteesta, joka oli olemassa jo tavaran luovutushetkellä tai joka ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta ostajalle. Ensimmäisen kuuden kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta ostajalle edellytetään, että tavara oli viallinen jo luovutusaikanaan. Tämän edellytyksen kiistäminen on Verkkokaupan velvollisuus.

Ostajalla on oikeus puutteen ilmettyä ottaa viimeistään kahden kuukauden kuluessa yhteyttä Verkkokauppaan, lähettämällä sähköpostiviestin osoitteeseen info@siberiseeder.ee

Verkkokauppa ei ole vastuussa mistään virheestä, joka on tapahtunut sen jälkeen, kun tavara on luovutettu ostajalle.

Jos Verkkokaupasta ostetulla tuotteella on puutteita, joista Verkkokauppa vastaa, niin Verkkokauppa korjaa tai vaihtaa viallisen tuotteen. Ellei tuotetta ole mahdollista korjata tai vaihtaa, Verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki kauppaan liittyvät maksut.

Verkkokauppa vastaa kuluttajan tekemään valitukseen kirjallisesti tai kirjallisen toiston mahdollistavassa muodossa 15 päivän kuluessa.

Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely

Verkkokauppa käyttää ostajan ilmoittamia henkilötietoja vain tilauksen käsittelyyn ja tavaran lähettämiseen ostajalle. Verkkokauppa luovuttaa ostajan henkilötiedot kuljetuspalvelun tarjoajalle tavaran toimittamista varten.

Verkkokauppa lähettää uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain silloin, kun ostaja on antanut verkkosivuilla sähköpostiosoitteensa ja ilmoittanut haluavansa suoramainontaa.

Ostaja voi milloin tahansa luopua sähköpostitse lähetettävistä tarjouksista ja uutiskirjeistä ilmoittamalla siitä meille sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksia sisältävässä sähköpostiviestissä annettuja ohjeita.

Riitojen ratkaiseminen

Mikäli ostajalla on Verkkokauppaa koskevia valituksia, ne tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen info@siberiseeder.ee

Elleivät ostaja ja Verkkokauppa pysty ratkaisemaan riitaa neuvotteluteitse, voi valittaa asiasta Viron kuluttajariitalautakunnalle (Tarbijavaidluste komisjon). Menettelyihin voi tutustua ja hakemuksen voi jättää tässä. Kuluttajariitalautakunta on pätevä ratkaisemaan ostajan ja Verkkokaupan välisestä sopimuksesta aiheutuvia riitoja. Ostajan valituksen käsittely lautakunnassa on maksutonta.

Ostaja voi kääntyä myös Euroopan Unionin kuluttajakeskukseen.

 

Tuote lisättiin ostoskoriisi!